Show simple item record

dc.contributor.advisorLozano Ramírez, Jhon Jairospa
dc.contributor.authorBados Agudelo, Jakelinespa
dc.contributor.authorÁlvarez Rodríguez, Stefaníaspa
dc.coverage.spatialTuluá, Valle del Cauca, Colombiaspa
dc.date.accessioned2021-06-25T23:16:28Z
dc.date.available2021-06-25T23:16:28Z
dc.date.issued2018-07-24spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12993/1202
dc.descriptionilustraciones, gráficos, tablasspa
dc.description.abstractThe purpose of this study was to identify the conception and methods used by teachers in the teaching of the English communicative competence in four educational institutions in the in the city of Tulua-Valle. For its part, the methodological design of the study was the qualitative approach, where techniques and instruments were implemented for the collection of information. The subject population of study were six teachers, who guide the English professorship. The study allowed to conclude that the teaching of the communicative competence of English presents advantages and disadvantages. As for the first ones, it is very important to form competent students in a second language and regarding the disadvantages, there are weaknesses to effectively implement the program of bilingualism, because they don't have the required technological infrastructure, nor is there the exchange between peers, plus the fact that some students are not interested in learning English.eng
dc.description.abstractEl propósito del presente trabajo fue identificar la concepción y los métodos que utilizan los maestros en la enseñanza de la competencia comunicativa del inglés en cuatro instituciones educativas de la ciudad de Tuluá - valle. Por su parte, el diseño metodológico del estudio fue el método cualitativo, donde se implementaron técnicas e instrumentos para la recolección de la información. La población sujeta de estudio fueron seis maestros, quienes orientan la catedra de inglés. The study made it possible to conclude according to the results that the teachers use mixed methods for the learning of the communicative competence of the English. In addition, the results show that not all communicative skills are learned in parallel way as the scriptural competition that is most difficult for students, plus some students are not interested in learning the English language.spa
dc.format.extent171 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospa
dc.publisherUnidad Central del Valle del Caucaspa
dc.rightsDerechos reservados - Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.titleConcepciones y métodos de los maestros en la enseñanza de la competencia comunicativa del inglésspa
dc.typeTrabajo de grado - Pregradospa
dc.rights.licenseAttribution-NonCommercial 4.0 International*
dcterms.audienceAdministradoresspa
dcterms.audienceBibliotecariosspa
dcterms.audienceConsejerosspa
dcterms.audienceReceptores de fondos federales y solicitantesspa
dcterms.audienceMedios de comunicaciónspa
dcterms.audiencePadres y familiasspa
dcterms.audienceResponsables políticosspa
dcterms.audienceInvestigadoresspa
dcterms.audiencePersonal de apoyo escolarspa
dcterms.audienceProveedores de ayuda financiera para estudiantesspa
dcterms.audienceEstudiantesspa
dcterms.audienceMaestrosspa
dcterms.audiencePúblico generalspa
dcterms.audienceGrupos comunitariosspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.publisher.programLicenciatura en Educación Básica con énfasis en Lenguas Extranjerasspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias de la Educaciónspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
dc.description.degreenameLicenciado (a) en Educación Básica con énfasis en Lenguas Extranjerasspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.identifier.instnameInstname:Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.identifier.reponameRepositorio Institucional Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.uceva.edu.co/
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.publisher.placeTuluá, Valle del Cauca, Colombiaspa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/TPspa
dc.subject.proposalMethodeng
dc.subject.proposalCommunicative competenceeng
dc.subject.proposalEnglisheng
dc.subject.proposalTeacherseng
dc.subject.proposalLearningeng
dc.subject.proposalMétodospa
dc.subject.proposalCompetencia comunicativaspa
dc.subject.proposalInglésspa
dc.subject.proposalMaestrosspa
dc.subject.proposalAprendizajespa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dcterms.audience.professionaldevelopmentTécnica profesionalspa
dcterms.audience.professionaldevelopmentTecnológicaspa
dcterms.audience.professionaldevelopmentPregradospa
dcterms.audience.professionaldevelopmentEspecializaciónspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Derechos reservados - Unidad Central del Valle del Cauca
Except where otherwise noted, this item's license is described as Derechos reservados - Unidad Central del Valle del Cauca

Unidad Central del Valle del Cauca - Carrera 27A No. 48 - 144 - Tulua - Valle del Cauca - Colombia - Tel: +57 (60 2) 2242202 ext. 159 biblioteca@uceva.edu.co |  Contact Us


Sujeta a Inspeccion y Vigilancia por parte del Ministerio de Educacion Nacional

VIGILDADA MINEDUCACION