Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 12
Influencia de una secuencia didáctica basada en las Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento y el Aprendizaje Integrado de Contenido y Lenguas Extranjeras para el desarrollo de la Competencia Comunicativa Intercultural
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2021)
Intercultural communicative competence (ICC) is considered a relevant skill for the 21st century in the process of teaching and learning foreign languages and the comprehensive development of students. ICC allows the ...
Tuluá, ciudad región en aras del bilingüismo: diagnóstico al fomento del inglés en el municipio (2013 - 2021)
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2023)
This qualitative research with relational descriptive scope integrates the Documentary Analysis and elements of the Analytical Method, which allow studying the phenomenon of bilingualism in Tuluá, Valle del Cauca. The ...
Conceptions and Perceptions of English teachers from Buga and Tuluá towards Colombian Bilingualism policies
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2021)
Bilingual policies related to foreign language learning have been changing in the last decades in Colombia. The purpose of these bilingual policies is to improve the citizens’ English level to be more competitive and have ...
Aplicación del enfoque CLIL en el fortalecimiento de las competencias escritas en lengua extranjera-inglés, para los estudiantes del grado décimo de la Institución Educativa Sagrado Corazón de Jesús del municipio de Trujillo, Valle del Cauca
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2021)
The present action research, aimed to analyze the incidence of the application Content language Integrated Learning - CLIL approach on the writing skills of tenth grade students at Sagrado Corazón de Jesús school, municipality ...
Percepciones del uso de la alternancia de código en la interacción verbal por parte de los docentes de inglés y estudiantes de primer, quinto y octavo semestre de la licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés de la Unidad Central del Valle
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2022)
Code switching is the alternative use of two or more languages or a conversational exchange for communicative purposes and could occur in any environment or situation in which language users choose the form of language ...
Comprensión y análisis de las dinámicas de aculturación en estudainte de L2
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2023)
The process of acculturation is an essential element within society, and one that has increased over time due to frequent migration and the evolution of the academic and personal training of individuals. This process, if ...
Propuesta de currículo intercultural plurilingüe para promover la apropiación y fortalecimiento de las lenguas indígenas en la Institución Educativa Diego Rengifo Salazar, Bugalagrande, Valle del Cauca
(2023)
El reconocimiento de la diversidad y la emergente resignificación de las formas de vida han generado estrategias que buscan la conservación y el respeto de la ancestralidad, las formas de comunicación, las tradiciones, ...
Desarrollo de las habilidades comunicativas en inglés en estudiantes con TEA y TDAH desde el enfoque DUA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2023)
The objective of this research is to comprehend the knowledge achieved of a foreign language through a didactic unit developed by means of the UDL in fourth grade students with Autism Spectrum Disorder (ASD) and Attention ...
La Escuela Nueva en los procesos formativos en los estudiantes de la escuela Dámaso Zapata en la zona rural plana del corregimiento de Nariño en el municipio de Tuluá entre 1975-1990
(2023)
La investigación fue desarrollada en la zona rural plana del municipio de Tuluá específicamente en el corregimiento de Nariño, la cual tuvo como objeto de investigación, el análisis de la implementación de la Escuela Nueva ...
Guía pedagógica para la enseñanza del inglés en niños con trastornos por déficit de atención e hiperactividad en el Colegio Liceo Juvenil Bilingüal School de Buga
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2022)
This work seeks to create a guide with activities that the teacher can implement in the classroom with students who present an Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD), and thus be able to facilitate the teaching ...