Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 126
Improving literal reading comprehension processes througn an english blog
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2012)
Within the last few decades, many of the efforts aimed at improving reading
comprehension at school involved books of history, novels and tales which were not
only not updated but also old fashioned for the students who ...
Caracterización de los factores motivacionales influyentes en el aprendizaje del inglés en estudiantes del Programa de Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en inglés de la Unidad Central del Valle del Cauca
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2018)
The purpose of this research work was to characterize the motivational factors
influencing the learning of English in the students of the Degree in Foreign Languages with
Emphasis in English of the Central Unit of Valle ...
Implementación de la cartilla de flashcards “yo también aprendo inglés” basada en el test Peabody para la adquisición de vocabulario básico en inglés en niños con diversas necesidades educativas especiales del Centro de Educación Especial Tuluá (CEET).
(2016)
El presente estudio titulado; “Implementación de una cartilla de Flashcards basada en el test Peabody para el aprendizaje de un vocabulario básico en inglés en niños con diferentes necesidades educativas especiales del ...
Percepciones de los maestros de inglés frente a la implementación y evaluación del currículo sugerido de Mineducación en básica primaria
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2019)
The following research work reports the results of a qualitative study with a
phenomenological design, which had as its general objective to interpret the teachers'
perceptions regarding the English Suggested Curriculum ...
Concepciones y métodos de los maestros en la enseñanza de la competencia comunicativa del inglés
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2018-07-24)
The purpose of this study was to identify the conception and methods used by teachers in
the teaching of the English communicative competence in four educational institutions in
the in the city of Tulua-Valle. For its ...
El Cómic como herramienta pedagógica a través del enfoqueCLIL para fortalecer el nivel de lectura crítica
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2018)
This research was carried out with the purpose of evaluating the contribution of the
use of comic as a pedagogical tool through the CLIL approach in the level of critical
reading in the eighth students from semester ...
El método directo: una opción para desarrollar destrezas de comunicación oral de forma progresiva en relación con la lengua extranjera
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2013)
English learning is increasingly consolidated as one of the most important
processes for the individual; since it is through this, that you can make efficient
communication with foreigners, in the globalized world in ...
Implementación del material auténtico en el desempeño lector para el hallazgo de ideas principales en textos de los estudiantes del grado noveno
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2015)
This research is based on the implementation of a new educational alternative in
order to work with the reading skill through the use of authentic material with
including currently and short texts that become interesting ...
El Information Gap como recurso didáctico para el desarrollo de la producción oral en estudiantes de segundo grado del Centro de Educación Bilingüe Terranova/Palpar
(2019)
Esta investigación expone los resultados de un estudio cualitativo con un diseño de investigación acción, el cual tuvo como objetivo general evaluar la incidencia de la implementación de una secuencia didáctica basada en ...
Una estrategia pedagógica basada en el enfoque por tareas para la elaboración de textos argumentativos en la Lengua Extranjera Inglés
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2018-01-24)
Unidad Central del Valle del Cauca, is a university located in the city of Tuluá, among its
programs is the Bachelor in Basic Education with Emphasis on Foreign Languages, which
currently has a high quality certification. ...