Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 36
Percepciones de los maestros de inglés frente a la implementación y evaluación del currículo sugerido de Mineducación en básica secundaria
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
This project focused on investigating the perceptions of high school teachers from four
public institutions in the city of Tuluá, Valle, regarding the implementation and evaluation of the
suggested curriculum given by ...
Incidencia del video - juego The Sims: Makin'Magic en la comprensión del vocabulario de una lengua extranjera (inglés) en estudiantes de grado quinto de primaria de la sede rural José Eustasio Rivera de la Institución Educativa Gimnasio del Pacifico
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-02)
Colombia has difficulty with English proficiency due to it was ranked one of the lowest
performances in Latin America. In addition, rural sectors have the greatest need for bilingual
education since relevant plans have ...
Experiencias de empoderamiento docente se presentan en la práctica pedagógica de estudiantes del programa de Licenciatura En Educación Básica Con Énfasis En Lenguas Extranjeras del año 2020 de la UCEVA
(2021)
La presente investigación buscó develar las experiencias sobre empoderamiento docente presentadas en la práctica pedagógica de los estudiantes de la UCEVA del programa de Licenciatura en Educación Básica con Énfasis en ...
Estado del arte del bilingüismo en Latinoamérica (Colombia, México y Chile)
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2021-01-20)
The research presents an analysis of the state of the art of bilingualism in Latin America
(Colombia, Mexico and Chile), with a literature review that aims to show a synthesis about the
concept of bilingualism, its ...
The Incidence of Doodling on English Vocabulary Development in Fourth-Graders through a Didactic Unit Sequence using CLIL in a Bilingual School in Tuluá.
(2021)
Considering the English proficiency that elementary students must be placed in according to the Ministerio de Educación Nacional (MEN, 2006) requirements in a bilingual context, it was not met at all. Thus, any teaching ...
Desarrollo de habilidades de pensamiento crítico por medio de la aplicación de una secuencia didáctica fundamentada en estrategias metacognitivas en estudiantes de quinto semestre de la Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés de la UCEVA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-02)
This qualitative approach research of descriptive scope was developed through the
methodological design of action-research through the phases of planning, action, observation and
reflection according to the model ...
Proyecto de arte visual mediado por la metodología aprendizaje basado en proyectos para el fortalecimiento de la habilidad oral del inglés
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
The main purpose of this work was generated in the first place in the search for innovative
methodologies for teaching English within educational sectors. Given this, we seek to determine
the impact of a visual arts ...
El information Gap como recurso didáctico para el desarrollo de la producción oral en estudiantes de segundo grado del Centro de Educación Bilingüe Terranova / Palpar
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-01-30)
This research exposes the results of a qualitative study with an action research design, which
had the overall objective of assessing the impact of the implementation of a didactic sequence
based on the Information Gap ...
Percepciones de los padres de familia acerca del involucramiento parental
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-02)
This research has as a main objective to comprehend the perceptions of parents over
parental involvement in English class of Rafael Pombo School, taking Epstein’s parental
involvement model as the main theory. The study ...
Estrategias basadas en la inteligencia emocional para el manejo de la ansiedad en la Lengua Extranjera de los estudiantes de cuarto semestre de la Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Ingles de la Unidad Central del Valle del Cauca- UCEVA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-31)
The present investigation analyzed the incidence of emotional intelligence-based strategies for
managing anxiety, with the assistance of the scale Fusión/Adaptación del Trait Meta-Mood Scale
- 24 (TMMS-24) y Foreign ...