Search
Now showing items 1-10 of 11
Implementación del material auténtico en el desempeño lector para el hallazgo de ideas principales en textos de los estudiantes del grado noveno
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2015)
This research is based on the implementation of a new educational alternative in
order to work with the reading skill through the use of authentic material with
including currently and short texts that become interesting ...
Importancia del texto narrativo para mejorar la comprensión lectora en inglés de los estudiantes del grado quinto de primaria
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2010-07-15)
The main purpose of this study was oriented on the application of narrative to improve students'
reading comprehension, which was carried out in the fifth grade level of two educational
institutions which also gave rise ...
Aplicación de un programa de incentivos en la enseñanza de aspectos gramaticales básicos para el desarrollo de la comprensión lectora de la lengua inglesa, utilizando estrategias motivacionales en el proceso de aprendizaje de los estudiantes, del ciclo 5 en el Colegio CECSCOT (Tuluá V)
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2014)
Los educadores en su papel de orientador en el proceso de
aprendizaje de los estudiantes, están llamados a repercutir la concepción de la
lengua inglesa como un área más del plan de estudios y transformarla en un
elemento ...
Implementación de cuentos cortos como mediación pedagógica para mejorar la comprensión lectora en lengua materna en estudiantes de quinto grado
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2015-02-04)
This work titled “implementation of short stories as a pedagogical mediation to
improve reading comprehension in mother tongue in fifth graders” was born due to
the concern about the fifth graders low results in the ...
Estrategias metacogniticas para la comprensión lectora de textos especializados en inglés para los estudiantes de primer semestre de medicina.
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2010-07-21)
The purpose of this research study was mainly directed at the metacognitive
strategies application for the comprehension of English written texts for the first
semester students of the Health Science Faculty at the Central ...
Incidencia de la Institución de estrategias de lectura metacognitiva en inglés mediante el trabajo cooperativo para el fortalecimiento de la comprensión lectora en estudiantes de grado once de la Institución Educativa Manuel María Mallarino
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
The present research work analyzed the Incidence of the instruction of metacognitive reading
strategies in English through cooperative work for the development of reading comprehension in
eleventh grade students of the ...
El aula invertida para desarrollo de la comprensión lectora en inglés en los estudiantes del grado 11-2 de Institución Educativa Técnico Industrial Carlos Sarmiento Lora del municipio de Tuluá, Valle del Cauca
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
Colombia has shortcomings in terms of English proficiency since it is categorized in recent
reports as one of the lowest performing countries in Latin America. In addition, the results of the
ICFES tests carried out ...
Efectos en el desarrollo de la compresión lectora literal, a través de la utilización del enfoque AICLE, articulado con las ciencias naturales, en los estudiantes del grado quinto
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2019-07-24)
The following investigation was development through action-type research in the teaching of a
foreign language. The main objective of the work was to implement a didactic sequence based on
CLIL, which was articulated ...
Impact of the implementation of a pedagogical strategy based on short texts for the improvement of reading comprehension skills in English of ninth grade students of the Tulio Enrique Tascón Educational Institution of Guadalajara - Buga
(2022)
Este trabajo de investigación se realizó con el objetivo de comprobar la aplicación de una
estrategia pedagógica basada en textos cortos para mejorar el nivel de comprensión lectora en
estudiantes de noveno grado de la ...
Improving reading comprehension throogh cognitive strategies
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2011-07-28)
This work had as first goal to improve reading comprehension and reading cognitive strategies implemented as: Making Predictions, Questions Generating, Visualizing, Determining what's important, through the model pre-reading, ...