Search
Now showing items 1-10 of 12
Percepciones de los maestros de inglés frente a la implementación y evaluación del currículo sugerido de Mineducación en básica secundaria
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
This project focused on investigating the perceptions of high school teachers from four
public institutions in the city of Tuluá, Valle, regarding the implementation and evaluation of the
suggested curriculum given by ...
Percepciones de los maestros de inglés frente a la implementación y evaluación del currículo sugerido de Mineducación en básica primaria
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2019)
The following research work reports the results of a qualitative study with a
phenomenological design, which had as its general objective to interpret the teachers'
perceptions regarding the English Suggested Curriculum ...
Implementación de una guía para facilitar el proceso de E-A-E del subjuntivo presente del Francés como Lengua Extranjera basada en las transferencias
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2014)
Within the approach of this research work national and international investigations
were taken into account, which led to the definition of the topic and provided a
blueprint for the continuation of this study.
First ...
Percepciones de los estudiantes acerca de los métodos de enseñanza implementados en los cursos de Competencia Comunicativa en la Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés de la UCEVA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-02)
This research seeks to comprehend students’ perceptions relating to the teaching
methods implemented in Communicative Competence courses orientated in the Bachelor
Degree Program of Foreign Languages with Emphasis in ...
La dramatización como estrategia para el desarrollo de la expresión oral, a través del enfoque comunicativo, en los estudiantes de grado cuarto, uno de la Institución Educativa Moderna de Tuluá, sede Instituto Campestre Santa Cecilia de la Ciudad de Tuluá-Valle
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2019-07-23)
The present investigation determined how the strategy based on dramatization influences
through the communicative approach, in the development of oral expression in fourth grade
students, of the Modern Educational ...
Jazz chant como estrategia diádctica de enseñanza de una lengua extranjera a niño diagnosticados con TEA y TDAH por medio de la estimulación musical
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
The acquisition of a second language has been a recurrent research topic over the past few
years. Although research on foreign language acquisition is numerous, few develop a
relationship between foreign language ...
Actitudes lingüísticas hacía el inglés por parte de los estudiantes de primer semestre de la Licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Inglés de la UCEVA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-12-14)
The purpose of this research was to understand the linguistic attitudes towards English
presented by the first semester students of the Foreign Languages with an emphasis on English
Bachelor from La Uceva, since this ...
La implementación del método audio-visual en la enseñanza del inglés como lengua extranjera y su efecto en la producción oral de expresiones básicas en estudiantes del grado tercero
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2014)
This research project focuses on the study of a comparison between the results
obtained by the implementation of audiovisual method in teaching English as a
foreign language to improve oral production of third graders.
It ...
Estrategias basadas en la inteligencia emocional para el manejo de la ansiedad en la lengua extranjera de los estudiantes de cuarto semestre de la licenciatura en Lenguas Extranjeras con Énfasis en Ingles de la Unidad Central del Valle del Cauca- UCEVA
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2020-07-31)
The present investigation analyzed the incidence of emotional intelligence-based strategies for
managing anxiety, with the assistance of the scale Fusión/Adaptación del Trait Meta-Mood Scale
- 24 (TMMS-24) y Foreign ...
Representaciones sociales de los estudiantes del Colegio Liceo Juvenil Bilingual School del municipio de Guadalajara de Buga, Valle del Cauca, sobre el idioma inglés como Lengua Extranjera y posible incidencia de estas en su aprendizaje
(Unidad Central del Valle del Cauca, 2018-07-26)
The current project entitled, “Students’social representations of English as a
foreign language at the Liceo Juvenil Bilingual school in Guadalajara de Buga,
Valle del Cauca, and the possible influence of these ...