Análisis de la responsabilidad social empresarial como estrategia hacia la competividad
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Fecha
2017-02-07Autor
López Sáenz, Yurani Andrea
Resumen
The purpose of this research is to find the key elements to affirm and argue why CSR can be considered a strategy towards
Competitiveness based on the different studies, documents and books that help support the above statement. Therefore, the author will make a tour
About the concepts of Corporate Social Responsibility, Competitiveness and Stakeholders with the purpose of guiding the reader towards the purpose
Of the investigation.
Corporate Social Responsibility is a topic of great growth for companies that want to grow in local and international markets through
new business opportunities, improving positioning, reputation, a good relationship with its interest groups or stakeholders and in the long term a
Better economic performance; that is why the need has been created by businessmen and universities to make more known what it consists of
and how it works, during the development of the investigation it was affirmed that CSR contributes several factors that lead to being a tool of competitiveness in
Search for a sustainable development, it was also evidenced that the Stakeholders are a fundamental element for the development of the goals that the
companies wish to achieve towards a growing and successful market, in addition, globalization has generated that small, medium and large companies feel
The need to innovate, to develop products and services that are aimed at different groups of people.
To this end, small, medium or large companies are proposed to be at the forefront of how the market is developing in order to take
Also corrective decisions in time, knowing how to take advantage of the opportunities that the market is offering and face future difficulties. Esta investigación tiene como finalidad hallar los elementos claves para afirmar y argumentar por que la RSE se puede considerar una estrategia hacia la
Competitividad basándose en los diferentes estudios, documentos y libros que ayuden a sustentar la anterior afirmación. Por ello el autor realizará un recorrido
Acerca de los conceptos de la Responsabilidad Social Empresarial, la Competitividad y los Stakeholders con el propósito de orientar el lector hacia el propósito
de la investigación.
La Responsabilidad Social Empresarial es un tema de gran auge para las empresas que desean crecer en mercado locales e internacionales por medio de
nuevas oportunidades de negocios, mejorando el posicionamiento, la reputación, una buena relación con sus grupos de interés o stakeholders y a largo plazo un
Mejor rendimiento económico; es por ello que se ha creado la necesidad por parte de los empresarios y las universidades en dar a conocer más en qué consiste
y como funciona, durante el desarrollo de la investigación se afirmó que la RSE aporta varios factores que conlleva a ser una herramienta de competitividad en
Búsqueda de un desarrollo sostenible, también se evidenció que los Stakeholders son un elemento fundamental para el desarrollo de las metas que las
empresas deseen lograr hacia un mercado creciente y exitoso, además la globalización ha generado que las empresas pequeñas, medianas y grandes sientan
La necesidad de innovar, de desarrollar productos y servicios que van dirigidos a diferentes grupos de personas.
Para ello se propone a las empresas sean pequeñas, medianas o grandes que estén a la vanguardia de cómo se está desarrollando el mercado para tomar
Decisiones correctivas a tiempo además, saber aprovechar las oportunidades que el mercado le está ofreciendo y enfrentar las futuras dificultades.
Descripción
ilustraciones, gráficos, tablas