Diseño de un plan exportador para la empresa Panela del Valle del municipio de Tuluá hacia el mercado de Miami, Estados Unidos

Ver / Descargar
Fecha
2016-11-03Autor
Rojas Salazar, Daniel Steven
Ospina Puertas, Érick Stivens
Resumen
There is realized a bibliographical investigation that allows to show the economic
development, to increase the level of productivity, liquidate and profitability of the
companies paneleras in Colombia; likewise, to know that the strategies of access
to the international markets carry out by means of the agreements of free trade that
for the case of the panela that deposits the United States of America of the South,
specially that of Colombia, enters with a tariff subitem 1701.13.00.00 without
paying duty.
In addition, an introduction is done on the documentation and the requirements
demanded by a country located strategically and with which, Colombia has signed
a TLC that it allows for ende to extend the market and new exercises of export that
were generating exports of cane panelera towards Miamí, The Florida, a market of
approximately 141.000 Spanish Americans that they choose, a product that
promises to take care of his health and that of his family.
The city of Miami was chosen, because it is located strategically, it possesses
several maritime ports; cultural diversity that it knows and recognizes in the panela,
the opportunity to take care of his physical and emotional body, since nobody to
eat up a chunk of panela it is " to sweeten the life "; the product is not suitable for
diabetics not obeses. Se realiza una investigación bibliográfica que permite mostrar el desarrollo
económico, aumentar el nivel de productividad, liquides y rentabilidad de las
empresas paneleras en Colombia; así mismo, conocer que las estrategias de
acceso a los mercados internacionales se llevan a cabo por medio de los tratados
de libre comercio que para el caso de la panela que ingrese a los Estados Unidos
de América del Sur, especialmente la de Colombia, entra con una subpartida
arancelaria 1701.13.00.00 sin pagar arancel.
Además, se hace una introducción sobre la documentación y los requisitos
exigidos por un país ubicado estratégicamente y con el cual, Colombia ha firmado
un TLC que permite por ende ampliar el mercado y ejercicios nuevos de
exportación que generaran exportaciones de caña panelera hacia Miamí, Florida,
un mercado de aproximadamente 141.000 hispanoamericanos que eligen, un
producto que promete cuidar su salud y la de su familia.
Se eligió la ciudad de Miami, porque está ubicada estratégicamente, cuenta con
varios puertos marítimos; diversidad cultural que conoce y reconoce en la panela,
la oportunidad de cuidar de su cuerpo físico y emocional, pues para muchos
comerse un trozo de panela es “endulzar la vida”; el producto no es apto para
diabéticos ni obesos.
Descripción
ilustraciones, gráficos, tablas
Colecciones
- Comercio Internacional [196]