This work seeks to create a guide with activities that the teacher can implement in the classroom with students who present an Attention Deficit and Hyperactivity Disorder (ADHD), and thus be able to facilitate the teaching of English in this. The research is aimed at finding didactic strategies for the development of a pedagogical guide for the teaching of English in children with ADHD. Therefore, the purpose of this work is to answer what are the necessary elements to configure a pedagogical guide for teaching English to children with Attention Deficit and Hyperactivity Disorder? A number of investigations were considered? Therefore, the qualitative methodology will be used because it allows information to be collected through the school Liceo Juvenil Bilingual School in Buga.
Este trabajo busca crear una guía con actividades para que el docente pueda implementar en el aula con estudiantes que presenten un Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad (TDAH), y así poder facilitar la enseñanza del inglés en esta. La investigación está orientada en buscar estrategias didácticas para la elaboración de una guía pedagógica para la enseñanza de inglés en niños con TDAH. Por ello, el propósito de este trabajo es responder ¿Cuáles son los elementos necesarios para configurar una guía pedagógica para la enseñanza del inglés a niños con Trastorno de Déficit de Atención e Hiperactividad? para ello se tuvieron en consideración una serie de investigaciones? Por lo tanto, se empleará la metodología cualitativa pues esta permite recolectar información por medio del colegio Liceo Juvenil Bilingual School de Buga.