Sarmiento Patiño Advisors SAS, will be established in the town of Tulua, for the purpose of providing accounting
advice, tax and financial assistance to SMEs in the jurisdiction of the Chamber of Commerce Township Tulua, which
are Andalusia, Bolivar, Bugalagrande Riofrio, Trujillo, and Zarzal Tulua.
Services will be provided by professionals in the areas mentioned, the group will be composed of a Chief Financial
Officer, four consultants and an analyst in the financial, accounting, tax, payroll and recruitment and a portfolio analyst.
Market research resulted that there is a clear opportunity to foray into this field, resulting in a total acceptance of SMEs
for their needs in accounting, tax, finance, human resource management, payroll and more. With the right technology
and human talent to compete in a direct way the target market will be addressed this underserved and growing.
The company requires an investment of $ 50,000,000 million, which will be contributed by the partners.
In conducting the analysis, we achieved a rate of return for the project 87%, ie flows generated by the project are
able to recover the investment of $ 50 million pesos each year and give 158% return on capital not amortized.
This yield is over 50% annual partners defined as its minimum rate of return and thus the project is economically feasible.
The net present value amounts to $ 50,694,505 million and the balance of the project indicates that after a year,
Ten months and twenty-two days is achieved payback.
Sarmiento Patiño Asesores SAS, se establecerá en el municipio de Tuluá, con el propósito de prestar servicios de Asesoría contable,
tributaria y financiera a Pymes de la jurisdicción de la Cámara de Comercio del Municipio de Tuluá, los cuales son Andalucía, Bolívar,
Bugalagrande, Riofrío, Trujillo, Tuluá y Zarzal.
Los servicios serán prestados por profesionales especializados en las áreas mencionadas, el grupo estará conformado por un Director
Administrativo y Financiero, cuatro asesores y un analista en las áreas financiera, contable, tributaria, selección de personal y nómina
y un analista de cartera.
El estudio de mercado dio como resultado que hay una oportunidad clara para la incursión en este campo, dando como resultado una
aceptación plena de las Pymes por sus necesidades en materia contable, tributaria, financiera, manejo de recurso humano, nómina
entre otras. Con la tecnología adecuada y talento humano para competir de una manera directa se atenderá el mercado objetivo
que esta subatendido y en expansión.
La empresa requiere una inversión de $50.000.000 millones de pesos, los cuales serán aportados por los socios.
Al realizar el análisis, se logra una tasa de retorno para el proyecto del 158%, es decir los flujos generados por el proyecto son
capaces de recuperar la inversión de $50.000.000 millones de pesos y de dar cada año 87% de rentabilidad sobre capital no amortizado.
Esta rentabilidad es superior al 50% anual que los socios han definido como su tasa mínima de retorno y, por tanto el proyecto
es económicamente factible.
El valor presente neto asciende a $ 50.694.505 millones de pesos y el balance del proyecto indica que luego de un año, diez
Meses y ventidos días se logra recuperar la inversión