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dc.contributor.advisorPérez Serna, Chrystian Mauricio
dc.contributor.authorCabezas Gonzalez, Isabela
dc.contributor.authorValencia Cardona, Gabriela
dc.coverage.spatialTuluá, Valle del Cauca, Colombiaspa
dc.date.accessioned2024-01-24T20:20:32Z
dc.date.available2024-01-24T20:20:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationCabezas González, I. & Valencia Cardona, G. (2024). Improving English Reading Skills in Fifth-Grade Students: A Study of Hypermedia and Multimodality Interventions. Unidad Central del Valle del Cauca [UCEVA]spa
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12993/4162
dc.descriptionilustraciones, gráficos, tablasspa
dc.description.abstractEsta investigación aborda la problemática del aprendizaje del inglés como una lengua extranjera en estudiantes de quinto grado en Colombia, centrándose en las dificultades en la comprensión lectora haciendo uso de la Hipermedia mediada por la Multimodalidad dentro de las aulas de clase. Se identifican obstáculos, como la falta de conocimientos sobre el contenido enseñado, la metodología tradicional del profesor y la percepción limitada de la utilidad del inglés. La falta de integración de tecnologías educativas, en particular el uso de la Hipermedia y la Multimodalidad presenta un desafió adicional. Se propone un enfoque cualitativo y de investigación acción participativa, con un grupo de 26 estudiantes de la Institución Educativa Eleazar Libreros Salamanca en Andalucía, Valle del Cauca. La recolección de datos incluidos pruebas diagnósticas de entrada y salida, diarios de campo, portafolios, rúbricas y lessons plans para dar respuesta a la mejora de la habilidad lectora en inglés. Los resultados informaran la eficacia de las intervenciones con Hipermedios y Multimodalidad en la mejora de la comprensión lectora en un contexto socioeconómico diverso, proporcionando valiosas recomendaciones pedagógicas para su implementación en otros contextos y sus posibles investigaciones futuras.spa
dc.description.tableofcontentsIntroduction / Justification / 1. Research Question / 1.1. General Objective / 1.2. Specific objectives / 2. Contextualization of the problem / 3. Referential framework / 4. Background / 5. Theoretical framework / 5.1. Hypermedia educational context / 5.2. Multimodality as a motivation tool / 5.3. Reading comprehension the eyes of Hypermedia and Multimodality / 6. Research Approach and Design / 6.1. Research Approach / 6.2. Research Design / 6.3. Population / 7. Data collection instruments and techniques / 7.1. Diagnostic test / 7.2. Final Evaluation / 7.3. Field Diary / 7.4. The Portfolio / 7.5. Rubric / 7.6. Lesson plan / 8. Results / 8.1. Ethical principles of participation / 8.2. Results of Diagnostic tests / 8.1.1. Vocabulary test / 8.1.2. Image analysis / 8.1.3. Reading comprehension / 8.1.4. Reading test / 8.3. Results of Final Evaluation / 8.3.1. Test vocabulary / 8.3.2. Reading comprehension test / 8.3.3. Picture reading and vocabulary test / 9. Discussion of results / 9.1. Discussion of the Diagnostic Test / 9.2. Discussion of Rubric / 9.3. Discussion of Lesson plans / 9.3.1. Unveiling the Power of Visual Storytelling / 9.3.2. Fostering Student Engagement and Presentation Skills with Hypermedia / 9.3.3. Creativity and Group Interaction in the Creation of Fables with Hypermedia Tools / 9.3.4. Promoting Reading Competence, Student Engagement, and Teacher Support throughMultimodal Learning Activities / 9.3.5. Exploring the Teacher's Role and the Dynamics of Collaborative Learning in a Technology Environment / 9.3.6. Game and Technology as Catalysts of Learning in the Classroom / 9.4. Result of portfolio / 9.5 Result of field diary / 9.6. Final Evaluation Analysis / 10. Discussion / 11. Conclusion / 12. Recommendations / 13. Annexes / References bibliographicalspa
dc.formatPDFspa
dc.format.extent147 páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.rightsDerechos reservados - Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0*
dc.titleImproving English Reading Skills in Fifth-Grade Students: A Study of Hypermedia and Multimodality Interventionsspa
dc.typebachelor thesisspa
dc.rights.licenseAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)*
dcterms.audiencePúblico generalspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.publisher.programLicenciatura en Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglésspa
dc.publisher.facultyFacultad de Ciencias de la Educaciónspa
dc.type.localTesis/Trabajo de grado - Monografía - Pregradospa
dc.description.degreenameLicenciado (a) en Lenguas Extranjeras con énfasis en Inglésspa
dc.description.degreelevelPregradospa
dc.identifier.instnameInstname:Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.identifier.reponamereponame:Repositorio Institucional Unidad Central del Valle del Caucaspa
dc.identifier.repourlrepourl:https://repositorio.uceva.edu.co/
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1fspa
dc.rights.localAbierto (Texto Completo)spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionspa
dc.subject.proposalHipermediaspa
dc.subject.proposalMultimodalidadspa
dc.subject.proposalComprensión Lectoraspa
dc.subject.proposalEducación en Inglésspa
dc.subject.proposalRecursos Tecnológicosspa
dc.rights.coarhttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
dc.coverage.cityTuluáspa
dc.type.coarversionhttp://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aaspa
dcterms.audience.professionaldevelopmentPregradospa
dcterms.audience.professionaldevelopmentEspecializaciónspa
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dc.contributor.orcidChrystian Mauricio Perez Serna [0000-0002-1282-6526]spa
dc.contributor.orcidChrystian Mauricio Perez Serna [0000-0002-1282-6526]spa
dc.subject.keywordsMultimodalityeng
dc.subject.keywordsHypermediaeng
dc.subject.keywordsReading Comprehensioneng
dc.subject.keywordsEnglish Educationeng
dc.subject.keywordstechnological resourceseng
dc.description.abstractenglishThis research addresses the problem of learning English as a second language in fifth-grade students in Colombia, focusing on difficulties in reading comprehension using hypermedia mediated by multimodality within classrooms. Obstacles are identified, such as a lack of knowledge about the content taught, the traditional methodology of the teacher, and a limited perception of the usefulness of English. The lack of integration of educational technologies, in particular the use of hypermedia and multimodality, presents an additional challenge. A qualitative and participatory research approach is proposed with a group of 26 students from the Eleazar Libreros Salamanca Educational Institution in Andalucia, Valle del Cauca. The data collection will include input and output diagnostic tests, field journals, portfolios, headings, and lesson plans to respond to improved English reading skills. The results report the effectiveness of hypermedia and multimodality interventions in improving reading understanding in a diverse socio-economic context, providing valuable pedagogical recommendations for their implementation in other contexts and their possible future research.  eng
dc.title.titleenglishImproving English Reading Skills in Fifth-Grade Students: A Study of Hypermedia and Multimodality Interventionsspa


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